Nowoczesna transformacja cyfrowa wymaga nowej jakości wsparcia użytkownika końcowego

Poleć artykuł:

Holistyczna opieka, bezpieczeństwo i kontrola nad zasobami przedsiębiorstwa zyskują na znaczeniu wraz z rosnącą popularnością smart workplace. Mobilność stanowisk pracy, zwłaszcza w ostatnim czasie, to dla wielu firm priorytet.

 

Rozwiązaniem wyzwań, które stawiają przed biznesem nowe okoliczności jest przyjęcie infrastruktury IT wykorzystującej wirtualizację pulpitów (VDI). Fujitsu zmniejsza barierę jaką stanowią wysokie koszty początkowe wdrożenia takiego rozwiązania, oferując je w formie przyjaznej usługi w modelu Pay as you go.

 

Coraz więcej firm decyduje się na przetwarzanie danych za pośrednictwem chmury publicznej, prywatnej, czy też hybrydowej. Zalety? Bezpieczeństwo, niezawodność, wydajność i nade wszystko – elastyczność. Możliwość centralnego zarządzania systemami i aplikacjami użytkowników dzięki technologiom takim jak chociażby VDI umożliwia lepszą ochronę zasobów firmy.

Jedyną stałą jest zmiana

Potrzeby biznesu dziś należy zdefiniować na nowo. To pokłosie dynamicznych zmian na rynkach globalnych, powszechnej mobilności, ale także rozwoju technologicznego. Małe, lokalne przedsiębiorstwa, jak i globalni korporacyjni gracze stawiają dziś nade wszystko na dopasowane do potrzeb środowisko pracy, bezpieczną i wygodną infrastrukturę IT, która umożliwi pracę z zmiennych warunkach. Co więcej, jedną z największych wartości staje się produktywność, którą można osiągnąć m.in. dzięki intuicyjnym, powszechnie znanym narzędziom, czy przyjaznym interfejsom.

 

Wszystkie te oczekiwania stawiają przed branżą IT szereg wyzwań, które czasem wręcz stoją w opozycji do wymagań klienckich, bo zapewnienie elastyczności i mobilności w wielu punktach może kłócić się z gwarancją bezpieczeństwa. Nadrzędnym celem narzędzi IT jest spełnienie wymagań klienta, które zapewnią mu możliwość pracy na oczekiwanym poziomie z zachowaniem ciągłości działania. Utrzymanie bezpieczeństwa oraz dostępności danych to priorytet, który dostawca musi gwarantować w maksymalnym zakresie. Równie istotne jest dobre dostosowanie sprzętu– z jednej strony powinien być on perspektywiczny, czyli odpowiadający zmieniającym się potrzebom, ale także powinien zapewniać wsparcie starszym aplikacjom. Ponadto ważną cechą takiej infrastruktury jest podatność na działania zmierzające do redukowania kosztów utrzymania.

Krok po kroku po VDI

Virtual Desktop Infrastructure (VDI) to koncepcja, która zakłada rozdzielenie użytkownika, aplikacji, systemu operacyjnego i sprzętu, by umożliwić lepsze wykorzystanie zasobów, skorzystać z zalet unifikacji stanowisk roboczych czy wdrożyć zupełnie nowy model funkcjonowania organizacji np. pracę zdalną.

 

Mówiąc wprost, VDI daje użytkownikom elastyczną możliwość pracy z każdego miejsca i z dowolnego sprzętu z dostępem do sieci. System operacyjny, dane i aplikacje stanowią własność umieszczoną w infrastrukturze firmy, u zewnętrznego dostawcy lub innym wyznaczonym dla niej miejscu np. w chmurze prywatnej lub publicznej, czy też w środowisku hybrydowym. Zasoby pozostają w pełni zwirtualizowane, a użytkownik końcowy wykorzystując dowolny sprzęt IT, być może nawet smartfon, może w pełni z tych zasobów korzystać. To tzw. wirtualizacja pulpitu.

 

Jarosław Cichoszewski, presales consultant Fujitsu Polska

Usługa szyta na miarę

Samodzielne zbudowanie infrastruktury VDI jest szeregiem decyzji, dotyczących projektu systemu, doboru komponentów – dostawcy, sprzętu, oprogramowania, integracji, testowania, zabezpieczeń, serwisu. Ponadto budowanie takiego systemy we własnym zakresie jest kosztownym rozwiązaniem, co stwarza wysokie bariery wejścia w świat biznesu oparty o wirtualizację.

 

Fujitsu bacznie przyglądając się sytuacji na rynku, stworzyło rozwiązanie, które umożliwia zakup takiej infrastruktury w modelu Pay as you go, czyli płać za to, czego potrzebujesz. Model ten oparty jest na regulowaniu płatności wyłącznie za licencje oprogramowania niezbędnego do wirtualizacji (VMWare), które rzeczywiście są wykorzystywane w organizacji, sam sprzęt oraz serwis i inne opcjonalnie towarzyszące systemowi elementy, które firma decyduje się wdrożyć.

 

Jarosław Cichoszewski, presales consultant Fujitsu Polska

 

Zaletą usługi stworzonej w oparciu o VDI jest przede wszystkim zredukowanie wysokich kosztów początkowych i dostosowanie kosztów do faktycznego poziomu wykorzystania systemu. Co więcej, nieodzowną korzyścią wynikającą z podjęcia takiej współpracy jest zapewnienie organizacji niezawodnego wsparcia merytorycznego, serwisowego i sprzętowego Fujitsu na każdym etapie korzystania z rozwiązania.

 

Z przeprowadzanych przez nas obliczeń jasno wynika, że przyjęcie różnych scenariuszy VDI oferowanych przez Fujitsu w formie usługi generuje w każdym przypadku oszczędności, w stosunku do kosztów ponoszonych w przypadku zakupu tradycyjnego sprzętu klienckiego.

 

Jarosław Cichoszewski, presales consultant Fujitsu Polska

Szereg korzyści wynikających z elastycznego modelu licencjonowania VDI w modelu finansowym Pay as you go, pozwala przedsiębiorstwom na rozwój na ich własnych zasadach przy zminimalizowaniu nakładów inwestycyjnych (w sprzęt, oprogramowanie) i kadrowych. Szerokie spektrum możliwości wynikających z infrastruktury opartej na VDI podnosi poziom obsługi i bezpieczeństwa zasobów organizacji.

Poleć artykuł:

Nasz ekspert:

Jaroslaw-Cichoszewski_tcm71-2956539

Jarosław Cichoszewski
Presales Consultant, Fujitsu Technology Solutions

Zajmuje się rozwiązaniami Client Computing Devices, bezpieczeństwem urządzeń końcowych i wirtualizacją miejsca pracy. Zawodowo w branży IT od 20 lat w tym od 12 lat odpowiada za dostosowanie rozwiązań hardware i software do potrzeb klienta. Dzięki pasji do nowych technologii z sukcesem łączy pracę zawodową z własnymi zainteresowaniami.

Obserwuj Jarka na LinkedIn