Fujitsu zostało uznane liderem w zakresie zarządzania usługami miejsca pracy w Europie w 2021 r. w ramach zestawienia Magic Quadrant Gartnera w kategorii „Ability To Execute”. Tytuł ten został przyznany marce już piąty rok z rzędu.
Już piąty rok z rzędu marka Fujitsu zostaje uznana za lidera na europejskim rynku w raporcie Magic Quadrant – Managed Workplace Service w kategorii „Ability To Execute”. Gartner podkreśla znaczenie rozwiązań, których celem jest transformacja miejsca pracy, wskazując, że zadaniem liderów jest dostarczanie usług i narzędzi, których tworzenie poprzedzone jest doskonałym zrozumieniem wymagań, przed którymi stoją firmy. W raporcie wskazano również, że liderzy umiejętnie dostarczają usługi, mają jasną wizję kierunku, w którym zmierza rynek oraz aktywnie budują swoje kompetencje, tym samym umacniając swoją wybitną pozycję.
Fakt uznania marki Fujitsu liderem w zakresie transformacji miejsca pracy jest uhonorowaniem globalnego portfolio rozwiązań Fujitsu Work Life Shift, gdzie proponujemy naszym klientom narzędzia odpowiadające na potrzeby rynku pracy. Przyznanie takiego wyróżnienia jest dla nas potwierdzeniem obrania właściwego kursu, gdzie koncentrujemy się na efektywności pracowników i wysokim komforcie ich pracy – mówi Michał Grzegorzewski, Head of Solution Architects and Services Delivery w Fujitsu Poland.
Wspomniany Fujitsu Work Life Shift opiera się na trzech głównych założeniach: inteligentnej pracy, biura bez granic i zmiany kultury. Każdy z wymienionych filarów ma za zadanie przyświecać nowym rozwiązaniom wprowadzanym w inteligentnych, nowoczesnych i scyfryzowanych miejscach pracy.
W pierwszym założeniu – inteligentnej pracy – wśród najważniejszych z wykorzystywanych technologii warto zwrócić uwagę na sztuczną inteligencję i automatyzację zadań. Ich celem jest odciążenie pracowników od monotonnych, powtarzalnych czynności, na rzecz kreatywnych zadań. Zadaniem rozwiązań tworzonych z myślą o tym filarze jest zwiększenie produktywności i efektywności pracowników.
Biuro bez granic obejmuje rozwiązania, które zachęcają do poszerzania współpracy między pracownikami lub zespołami, wspierają ich w wykonywaniu kreatywnych zadań, jak również umożliwiają większą mobilność stanowisk pracy. Zadaniem technologii wykorzystywanych w obrębie tego filaru jest tworzenie takich rozwiązań, które pomogą pracownikom zachować stałą efektywność pracy zarówno w biurze, jak i poza nim, co jest szczególnie istotne zwłaszcza obecnie podczas kryzysu wywołanego pandemią.
W obrębie trzeciego filaru – zmiany kultury – można wyróżnić wszystkie te technologie, które podnoszą komfort pracy, gwarantują pracownikom dobre warunki pracy i bezpieczeństwo.
Wartość proponowana przez markę Fujitsu jest doceniana nie tylko przez klientów, ale także została dostrzeżona przez kierownictwo ds. Infrastruktury i Operacji w brytyjskiej organizacji rządowej. W Gartner Peer Insights wspomniano: – Fujitsu bardzo aktywnie wspierało firmy w czasie kryzysu wywołanego pandemią, zmieniając typowe procesy w taki sposób, by dostosować je do modelu pracy zdalnej.
Potwierdzeniem tych wniosków jest także fakt, że Fujitsu w perspektywie ostatniego roku wprowadziło nowe i rozszerzone narzędzia do automatyzacji, jak np. SelfOSS, tym samym ograniczając konieczność bezpośredniego kontaktu.
Duże znaczenie ma dla nas także wzmacnianie powiązań pomiędzy inwestycjami w nowe technologie, innowacyjne rozwiązania a wartością biznesową. W Fujitsu dbamy, by oferowane przez nas systemy i rozwiązania idealnie odpowiadały na potrzeby biznesowe naszych klientów. Dostosowujemy nasze portfolio do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynkowych oraz biznesowych, tym samym zapewniając najwyższy poziom komfortu pracy, jak i optymalizacji kosztów – dodaje Michał Grzegorzewski.
W swoim najnowszym raporcie Gartner ocenił 17 dostawców usług w Europie, których oferta obejmuje zarówno tradycyjny outsourcing, jak i nowe usługi cyfrowego miejsca pracy.