Polskie firmy wciąż ryzykują utratę cennych danych. Nowa oferta Fujitsu rozwiązaniem dla MŚP

Poleć artykuł:

Fujitsu wprowadza na rynek nowe, elastyczne rozwiązanie backupu danych dedykowane dla sektora MŚP. Dzięki zastosowaniu modelu rozliczeń pay as you go, nawet mniejsze przedsiębiorstwa mogą odpowiednio zabezpieczyć swoje dane bez ponoszenia nakładów na wyspecjalizowaną kadrę i infrastrukturę IT.

 

Jak pokazują badania Computerworld, wciąż jeszcze 30 proc. małych i średnich firm oraz 20 proc. większych organizacji nie ma wdrożonych procedur na wypadek utraty danych. Co ważne, aż 21 proc. przebadanych największych przedsiębiorstw nie wie czy w ich wypadku doszło do wycieku danych. Jest to o tyle zaskakujące, że dane to w tej chwili kluczowy zasób każdej organizacji. Ich nieodpowiednie zabezpieczenie i brak archiwizacji, zwłaszcza w czasach masowej pracy zdalnej i dużej gospodarczej niepewności, mogą doprowadzić do fatalnych skutków.

 

Dla wielu firm wciąż jeszcze barierą wdrożenia nawet prostego rozwiązania ochrony danych są finanse lub brak wyspecjalizowanej kadry IT. Fujitsu od lat tworzy własny ekosystem partnerów i dostawców nowoczesnych technologii służących zabezpieczaniu i przechowywaniu danych. Pozwala to odejść od schematów oraz zbudować ciekawą i kompletną ofertę eliminującą wcześniej wymienione ograniczenia. Przykładem takiego rozwiązania jest usługa elastycznej platformy dla tworzenia kopii zapasowych środowisk klasy Datacenter z finansowaniem w modelu ‘pay as you go’.

Kopie zapasowe krytycznych danych to podstawa

Obecnie rolę backupu danych firmowych należy rozpatrywać w wielu wymiarach. Przede wszystkim należy postrzegać go jako gwarancję płynności działań przedsiębiorstwa. Firmy muszą mieć świadomość występowania błędów i awarii, które mogą skutecznie zastopować ich funkcjonowanie i rozwój.

 

Mówiąc wprost, VDI daje użytkownikom elastyczną możliwość pracy z każdego miejsca i z dowolnego sprzętu z dostępem do sieci. System operacyjny, dane i aplikacje stanowią własność umieszczoną w infrastrukturze firmy, u zewnętrznego dostawcy lub innym wyznaczonym dla niej miejscu np. w chmurze prywatnej lub publicznej, czy też w środowisku hybrydowym. Zasoby pozostają w pełni zwirtualizowane, a użytkownik końcowy wykorzystując dowolny sprzęt IT, być może nawet smartfon, może w pełni z tych zasobów korzystać. To tzw. wirtualizacja pulpitu.Dobra polityka ochrony danych i sprawny system do tworzenia kopii zapasowych gwarantują przedsiębiorstwom ciągłość operacyjną niezależnie od profilu prowadzonej działalności. Wszystkie firmy przetwarzają dane, stosują systemy kluczowe dla funkcjonowania organizacji. Muszą mieć one możliwość reagowania na awarie, które mogą zaburzyć lub zagrozić ich dalszemu działaniu i to nie tylko w kontekście własnych procesów biznesowych, ale także współpracy z podmiotami zewnętrznymi. Szczególnie w ostatnim czasie ochrona danych zyskuje na znaczeniu z uwagi na to, że w związku z pandemią wiele firm w szybkim tempie przechodziło na tryb pracy zdalnej. Co więcej, zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi są przyzwyczajeni do obsługi w modelu 24/7, zatem niezawodność dostępu do najważniejszych danych, to biznesowy priorytet dla organizacji.

 

Wojciech Wróbel, BDM Data Protection w Fujitsu Polska

Backup-in-a-box od Fujitsu

Usługa Backup-in-a-Box jest kierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, poszukujących sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań ochrony danych, dostosowanych do ich realnych potrzeb biznesowych oraz odpowiadających wyzwaniom cyfrowej transformacji. Jest to kompletne rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych oparte o własną platformę serwerową Fujitsu PRIMERGY, oprogramowanie BackupExec firmy Veritas i nowoczesny model finansowania zapewniający dostępność usługi nawet dla małych firm. Nowa oferta może być w szczególności atrakcyjna dla tych organizacji, które albo nie posiadają jeszcze profesjonalnego systemu tworzenia kopii, albo stoją przed koniecznością znacznej modernizacji lub wymiany dotychczas stosowanych rozwiązań.

 

Model finansowania Pay-as-you-go pozwoli nie tylko uniknąć dużych kosztów startowych dla tej klasy projektów, ale umożliwi także zminimalizowanie kosztów utrzymania i obsługi. Koszt samej usługi będzie przeliczany w zależności od ilości danych objętych ochroną w miesięcznych okresach rozliczeniowych. Co również ważne – dane przechowywane są on-premise, czyli w lokalizacji klienta, ewentualnie we wskazanym przez klienta data center.

 

Elastyczne podejście proponowane przez Fujitsu umożliwia płynne dostosowanie kosztów usługi do bieżącego zapotrzebowania. Klienci mogą skalować rozwiązanie w górę, gdy zwiększa się ilość kluczowych danych objętych ochroną lub w dół – na przykład w wyniku przeniesienia części danych czy zasobów do chmury. Fujitsu obserwując też ogromną dynamikę zmian umożliwia sprawne rozwiązanie umowy na backup. Wówczas dedykowana platforma zostaje zwolniona z danych i klient nie ponosi kosztów ich archiwizacji.

 

Wyróżnikiem rozwiązania Backup-in-a-box opracowanym przez Fujitsu jest zaoferowanie systemu w formie usługi z nastawieniem na szybką realizację potrzeb. Atutem są sprawdzone technologie i wygodna forma wsparcia technicznego użytkownika z punktem kontaktowym w Fujitsu. Atrakcyjny model finansowy udało się powiązać z nowoczesnym rozwiązaniem zbudowanym na niezawodnych komponentach – tak aby spełnić oczekiwania klienta względem elastyczności i funkcjonalności. Usługa nie jest zależna od typów czy rodzajów środowisk, które będą objęte ochroną. Prosta skalowalność i obsługa technologii redukcji zajętości danych. Dodatkowo zwiększą opłacalność całej inwestycji i zoptymalizują koszty.

 

Wojciech Wróbel, BDM Data Protection w Fujitsu Polska

 

Szczegółowe informacje na temat rozwiązania Fujitsu Backup-in-a-box dostępne w artykule.

Poleć artykuł: