Nowoczesna transformacja cyfrowa wymaga nowej jakości wsparcia użytkownika końcowego

Poleć artykuł:

Postępująca od dłuższego czasu digitalizacja biznesu i zmiany w środowisku pracy nie tracą tempa. Od lat czynnikami skłaniającymi firmy do wdrażania rozwiązań z zakresu digital workplace były presja na obniżenie kosztów i budowanie przewagi konkurencyjnej. Wybuch globalnej pandemii dodatkowo wzmocnił i przyspieszył te tendencje.

 

W badaniach Pracuj.pl „Praca w dobie koronawirusa” prawie 70 proc. respondentów wyraziło opinię, że firmy będą w przyszłości mocniej inwestować w narzędzia pracy zdalnej, a 9 na 10 badanych chce pozostać w trybie home office po zniesieniu ograniczeń. To pokazuje, że niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstw, cyfrowa transformacja biznesu jest priorytetem.

 

Zwiększające się rozproszenie pracowników w różnych lokalizacjach oznacza, że przedsiębiorstwa muszą zapewnić im bezpieczny i nieprzerwany dostęp do swoich systemów. To zaś sprawia, że zwiększa się ich zapotrzebowanie na usługi serwisowe.

 

Fujitsu od lat wspiera klientów w przeprowadzaniu procesów transformacji cyfrowej–zarówno w zakresie tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań, ale też ich utrzymania oraz wspierania użytkowników końcowych.

Pełne wsparcie dla biura w chmurze

O tym, jak ważna dla procesu cyfryzacji miejsc pracy jest migracja do chmury najlepiej świadczą prognozy Instytutu Gartnera, które podają, że światowe przychody z usług w chmurze publicznej wzrosną w 2020 roku do ponad 266 mld dolarów.

 

Z kolei z badania przeprowadzonego przez redakcję Computerworld „Chmura obliczeniowa w Polsce 2020” wynika, że 51 proc. ankietowanych firm widzi swoją przyszłość w chmurze, a 28 proc. z tej grupy ma już opracowany gruntowny plan migracji.

 

Połączenie nieskrępowanego dostępu do danych z zapewnieniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa jest możliwe dzięki wykorzystaniu zalet modelu hybrydowego. W praktyce oznacza to połączenie wygody chmury z pewnością wynikającą z lokalnego przechowywania krytycznych zasobów.

 

Istotnym aspektem wpływającym na tempo i głębokość zmian jest gwarancja nieograniczonego wsparcia technicznego z dowolnego miejsca i urządzenia. Szeroka oferta z obszaru end-user services, zarówno w zakresie digital workplace, jak i innych procesach transformacji cyfrowej, jest tym czego, obecnie najbardziej poszukuje biznes.

 

Ważnym kierunkiem wydaje się być transformacja z modelu „posiadania” w stronę „wynajmu” narzędzi pracy z wachlarzem usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb firmy. Nie mówimy tu jednak o prostym leasingu, ale o długoterminowych kontraktach zapewniających narzędzia pracy w warstwie sprzętu, oprogramowania oraz usług wsparcia.

Technologie w służbie efektywności

W tegorocznej edycji raportu Magic Quadrant opracowanego przez instytut badawczy Gartnera, Fujitsu zostało ogłoszone liderem w zakresie usług zarządzania środowiskiem pracy w Europie. Na co dzień włączamy tradycyjne ekosystemy naszych klientów w nowe, bezpieczne platformy cyfrowe, pozwalające im przenieść biznes do chmury i wdrożyć system pracy zdalnej.

 

Zespół Fujitsu współtworzy innowacyjne rozwiązania skupione na wynikach biznesowych oraz wzmacnianiu pozycji użytkowników – fundamentalnego elementu każdego przedsięwzięcia. Przyjęta przez nas koncepcja dowodzi, że fizyczna obecność pracowników w jednej lokalizacji nie jest konieczna, by podnieść ich efektywność.

 

Kluczowy w takiej sytuacji staje się swobodny przepływ informacji, pozwalający na szybkie upowszechnianie wiedzy. Żeby ta mogła przebiegać bezproblemowo, potrzebne jest pełne wsparcie service desk, a więc analiza i rozwiązywanie zgłoszeń użytkowników końcowych.

Service desk jako usługa dla biznesu

Budowanie kompetencji service desk wewnątrz firmy jest jednak nie tylko czasochłonne, ale wymaga też zbudowania odpowiednich zasobów–co bywa trudne w przypadku dużej rotacji pracowników. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się zatem zlecić działania service desku na zewnątrz–a dla wielu z nich Fujitsu staje się zaufanym partnerem także w tym obszarze.

 

Naszymi wyróżnikami w tej dziedzinie są nie tylko udoskonalana przez lata metodyka pracy, ale także sprawdzone procedury rozwijane w oparciu o ujednolicone zasady ITIL. Fujitsu jest jednym z liderów wprowadzenia automatyzacji procesów tym zakresie oraz otwierania nowych kanałów komunikacji dla zgłaszania i obsługi zgłoszeń.

 

Ugruntowanie w najlepszych praktykach oraz bogate zaplecze techniczne na terenie całego kraju sprawiają, że Fujitsu może kompleksowo zarządzać service deskiem w każdym typie organizacji. Dzięki temu z naszych usług korzystają zarówno przedsiębiorstwa z sektora MŚP, jak i korporacje i instytucje publiczne.

 

Nasi specjaliści rozwiązują zgłoszenia online, ale w przypadku złożonych zleceń wizyta onsite również nie stanowi problemu. W ramach kontraktów wiele prac wykonują pracownicy serwisu Fujitsu, natomiast dzięki gęstej sieci firm partnerskich naszym klientom gwarantujemy też wysokie SLA dostosowane do ich potrzeb.

Kompletne rozwiązanie w zakresie prac serwisowych

Ważną częścią oferty Fujitsu jest Managed Workplace Services obejmujące wszystkie elementy cyfryzacji środowiska pracy. Nasz zespół nie tylko realizuje kompleksowe projekty, jak również zapewnia wsparcie technologiczne w obszarze konsultacji, sprzętu i oprogramowania.

 

Wybór technologii i usług zawsze dopasowujemy do profilu, wielkości i potrzeb biznesu naszych klientów. Nie inaczej dzieje się z oferowanymi przez nas pracami serwisowymi. Na co dzień kompleksowo wspieramy firmy korzystające z rozwiązań Fujitsu. Oprócz tego prowadzimy też naprawy w ramach kontraktów „3rd party services” na sprzęcie innych producentów, zwłaszcza po upływie okresów gwarancyjnych ich komponentów.

 

W odpowiedzi na potrzeby klientów, nasz zespół proponuje opcję hybrydowego modelu prac–świadcząc kompletne usługi serwisowe, ale też koordynując działania zewnętrznych dostawców.

 

Stabilność, bezpieczeństwo finansowe, kompetentna obsługa oraz rozwinięta sieć serwisowa na terenie całego kraju sprawiają, że ofercie Fujitsu zaufały największe i najbardziej wymagające organizacje. Korzystając z wysokiego SLA, zyskują one pewność szybkiego i profesjonalnego rozwiązania zgłaszanych przez nich problemów.

 

Nie ważne, jak wielka jest skala potrzeb Twojej firmy, z usługami serwisowymi Fujitsu zawsze wiesz, że jest ona we właściwych rękach. Zapraszamy do kontaktu.

Poleć artykuł:

Nasz ekspert:

Piotr Brychczyński
Business Development & Sales Manager, Fujitsu Technology Solutions

W Fujitsu Polska odpowiada za sprzedaż usług, projektów i rozwiązań IT budowanych w oparciu o produkty firm trzecich, kompetencje działu usług i produkty naszej firmy. Związany z branżą IT jako sprzedawca, Product Manager i manager w firmach Compaq/Hewlett Packard, Asseco Poland, Symantec/Veritas. Ponad 20-letnie doświadczenie w branży IT zdobywał realizując projekty infrastrukturalne i usługowe dla klientów sektora z sektora finansowego, energetycznego i publicznego.

Obserwuj Piotra na LinkedIn